torstai 5. huhtikuuta 2012

Mul on normipäivä

Pojun tarha on nyt pääsiäislomalla, eli oon ollu täysiä päiviä töissä. Kun kiinnostusta au pairin arkea kohtaa löytyi gallupin mukaan, niin aattelin tehä taas tälläsen normipäiväpostauksen, nyt kun siihen oikeesti sisältyy myös työntekoa :) Eli:

klo 7.00 Kello soi. Daddy tekee tänään töitä kotoa käsin, eli voin nukkuu parikymmentä minuuttia myöhempään kuin yleensä.

klo 7.45 Työt alkaa. Syön aamiaista, daddy yrittää puhua työpuhelua ja A möykkää kuin mikäkin, eli hommat alkaa reippaasti yrittämällä pitää 4-vuotias poika hiljaa.

klo 8-10 Legoilla rakentamista ja piirrettyjen kattomista. Voin kertoa, että "Little Einsteins"-ohjelma on tasan yhtä kamala kuin Teletapit (myös educational joka perustuu toistoon) ja totta kai se on pojun tämän hetken suosikki.

klo 10.00 Lähdetään satutunnille. Täällä on sellanen kiva kirja/lelukauppa, joka on samalla myös kahvila ja jossa lapset saa myös leikkiä leluilla. Siellä on tänään satuhetki, joten sinne siis suunta. Mä juon ihanaa kaakaota vaahtokarkkien kera samalla kun A kuuntelee satua karhusta, jolta jänis varasti hatun (tai jotain).

klo 10.50 Satuilusta läheiselle leikkikentälle. Ilma on harmaa, eikä puistossa oo meidän lisäks kuin yks ehkä parivuotias pikkupoika ja A on hyvin kärttyinen, kun se haluaa leikkiä A:n scootterilla. A on kuitenkin keskittynyt omaan leikkiinsä parachute soldierin kanssa, eli käsken sen antaa toisen pojan omia scootterin vähäksi aikaa.

klo 11.30 Pakotan A:n kotiin ruoka-aikaan vedoten. Oikea syy on se, että mä oon ihan jäätymiskuoleman partaalla. Kotona katellaan vähän lisää piirrettyjä (nyt vuorossa Astro Boy) ja A vetelee kananugetteja ja minä nuudeleita hyvällä ruokahalulla.

klo 13.00 Lähetään kohti Clapham Commonia ja "puistotarhaa". Meidän läheisessä isossa puistossa on siis sellanen "One o'clock club" jossa on sekä sisä- että ulkoleikkitilaa ja johon voi mennä alle viisvuotiaiden lasten kanssa. Matkalla soitan pari puhelua kotiin, eli yhdelle mun tädeistä ja mummolle ja mofille. Ihanaa jutella kuulumisia pitkästä aikaa, vaikka se ei kyllä ainakaan karkota tällä viikolla seurakseni saapunutta koti-ikävää. Puistotarhassa leikitään muovailuvahalla, askarrellaan pääsiäiskortti ja A tarjoilee mulle kahvia ja spagettia. Paras hetki on se, kun radiosta alkaa soimaan "Our house" (vakkaritanssibiisimme Jessie's girlin ohella) ja A juoksee innoissaan mun luo "Pinja, they're saying our house in the middle of our street!!" ja alkaa laulaa sitä niin, että erästä isoisää naurattaa.

klo 15.30 Takaisin kotona. Katellaan Astro Boyt loppuun ja sitten laitetaan pyörimään Autot 2. Normaalisti A ei kato piirrettyjä ennen iltaa, mutta daddy taitaa aika paljon haluta saada sen hiljaiseksi. A syö peanut butter toastia ja mä syön toastia nutellalla ja hillolla. Terveellinen ruokavalio on kaiken A ja O.

klo 17.30 Työt loppuu ja lähen salille treenaamaan tunniksi.

klo 19.00 Takaisin kotona. Juttelen äitin kaa fb:ssä ja muokkailen kuvia. A kertoo mummylle, että sillä oli Pinjan kanssa TOSI KIVAA! Jee :)

klo 21.00 Illallinen, fish & chipsejä taas vaihteeksi. Blogin päivitystä ja suihkun ja lehtien selailun kautta nukkumaan.

Day 25: What you ate today

Nää on nyt itseasiassa mun eilisen ruuat, kun halusin saada koko päivän ruuat mukaan, mut ei kai se niin tarkkaa oo.

Mun aamu alkaa aina Berocalla, muuten en lähe käyntiin

Puuroa, vihreää teetä ja banaani

Spagettia ja lihapullakastiketta, ihan ite tein :)

Hedelmiä A:n jalkkistreenejä seuratessa.
Se tosin söi mun viinirypäleistä varmaan puolet ja puras mua sormestakin kaupan päälle

Äitin tuomia varrasleipäpaloja ja appelsiinimehua
 Päivälliseksi naudanpihviä, ranskalaisia ja maissia. Ei kuvaa siitä, kun en oikeen kehannu illallispöydässä alkaa etsiä kuvakulmia.

Chocolate chip cookies

Ei kommentteja: