maanantai 9. tammikuuta 2012

There's a party on the rooftop top of the world

Viime viikko oli arkea ja juhlaa, kivaa ja vähemmän kivaa. Aikasemmin viikolla oli vähän säätämistä A:n päiväkodin kanssa. Mummy ja daddy oli viime viikolla mukana viemässä A:ta tarhaan ja esitelleet mut kaikille hoitajille, että ne tuntee mut ja antavat A:n mun mukaan kun alan hakee sitä yksin. Päiväkodin johtaja oli ihan pettynyt, kun kuuli, että edellinen nanny on lähteny pois ja mä olinki siellä sen sijaan. No, ehkä se tottuu muhun kun huomaa miten ihana mä oon :P Torstaina oli sitten pikku kakkuepisodi, kun A:lla oli synttärit ja mummy oli ostanut pari suklaakakkua tarhaan viemisiksi. Paitsi että siellä olikin uus periaate, että lapsille ei saa antaa suklaata. Vanhemmat oli kieltäneet, ilmeisesti sen pelossa että lapsista tulee hyperaktiivisia (ihan kuin ne ei muka muuten olisi). Onneks daddy oli ostanut vielä yhden ei-suklaisen kakun, niin juoksin sitten hakemaan sitä kotoa ja vein päiväkodille, kun mummylla oli jo kiire töihin. Loppu hyvin kaikki hyvin, tää kakku kelpas ja olivat ilmeisesti syöneet hyvällä ruokahalulla.

Torstain ja perjantain hengailin lähinnä kotona, katoin huonoja tosi tv -ohjelmia telkkarista ja skypettelin äitin kanssa. Lauantaina pääsin onneks ulos talosta, kun näin toista suomalaista aupparia, Annia, joka asuu samalla suunnalla mun kanssa. Pyörittiin ensin ympäri keskustaa, oltiin melkein koko ajan tietosia siitä missä me oltiin ja päädyttiin lopulta Covent Gardeniin katsomaan hullun katutaiteilijan (kolme sanaa: tikapuut, sapeli ja kiltti) esitystä ja istuskelemaan pubiin. Pubissa saatiin sitten päähämme, että täältähän on lähdettävä tanssimaan, eli suunnattiin ensin Annille ja sitten meille vaihtamaan vaatteita. Kaikin puolin kauniina ja rohkeina päädyttiin Revolutioniin, joka on yökerho tässä ihan meidän vieressä. Oli ihan hauskaa, vaikka musiikki olikin vähän mitä oli ja lattialla oli aika paljon lasinsiruja ja viinaa, mutta ainakin porukka viihtyi tanssilattialla. Todettiin kyllä olevamme vähän alipukeutuneita, vaikka Annilla oli paljetteja ja mulla mekko. Täällä on näköjään tapana lähteä baariin makkarankuorta muistuttavassa, hädin tuskin takamuksen peittävässä "mekossa", 15 sentin korkkareissa ja niin paljon meikkiä naamassa, että kaikki tytöt näytti siltä kuin olisivat olleet Jordanin stailattavina. Täällä on muutenkin vähän erilainen baarikulttuuri kuin Suomessa. Baariin esim. lähetään aikasemmin. Mekin mentiin puol yhdentoista aikaan ja silloin siellä oli jo aika paljon porukkaa. Jos Suomessa lähtee bilettämään tohon aikaan, saa kyllä juhlia yksin. Ei kuitenkaan ollu mitenkään ihmeellinen toi Revolution, niin lähettiin jo melko aikasin kotiin ja nukkumaan.

Eilinen ja tää päivä onkin menny sitten rennon liikunnan merkeissä. Eilen kävin vihdoin lenkillä tässä meidän lähellä olevassa isossa puistossa. Yks mun lemppariasioita Lontoossa on just se, että vaikka tää on kiireinen suurkaupunki, niin täällä on tosi isoja puistoja vähän joka paikassa, eikä niihin ees kuulu liikenteen melu. Tänään testasin mun uutta söpöä vaaleensinistä jumppamattoa ja hyvin toimi :) Totesin tässä yks päivä, et jos en haluu että kaikki nää fish&chipsit jää pysyvästi mun takamukseen, niin mun on paras keksiä päiviini jotain muutakin sisältöä kuin Starbucksissa istumista!

Lopuksi aattelin aloittaa tälläsen "30 days" haasteen, jonka bongasin jostain toisesta blogista, että saatte joskus lukee muutakin kuin tiivistelmää mun päivistä. Tässä ois tarkotuksena bloggailla joka päivä seuraavan kuukauden ajan ja vastata joka päivä kyseisen päivän kysymykseen:

Day 1: Introduce yourself
Day 2: Your favorite quote
Day 3: A hobby of yours
Day 4: This month
Day 5: Favorite television program
Day 6: A place you've never visited but want to
Day 7: Guilty food pleasure
Day 8: Favorite athlete from your favorite sport
Day 9: Your beliefs
Day 10: What you wore today
Day 11: A list of all the places you've lived
Day 12: Your favorite place
Day 13: This week
Day 14: A YouTube video
Day 15: Your dreams
Day 16: A song I wish I knew the words to
Day 17: Something that makes you cry
Day 18: Your favorite birthday
Day 19: Something you regret
Day 20: Your favorite recipe
Day 21: A moment
Day 22: A photo you took
Day 23: Something that makes you feel better
Day 24: Your favorite memory
Day 25: What you ate today
Day 26: Your fears
Day 27: What's in your bag
Day 28: Something that you miss
Day 29: A place you see yourself in 5 years
Day 30: Your day

Voin kuitenki jo nyt luvata, että tuun tuskin bloggailemaan joka päivä, mutta seuraavien kolmenkymmenen postauksen ajan yritän muistaa vastailla randomeihin kysymyksiin laukkuni sisällöstä. So here goes:

Day 1: Introduce yourself

Eli mun nimi on Pinja (ylläri) ja oon 21. Tällä hetkellä asun Lontoossa ja työskentelen au pairina. Tykkään jäätelöstä, söpöistä koirista ja mun pikkuveljistä. Mun intohimoja on musiikki ja englanti, joissa en kummassakaan oo niin hyvä kuin haluisin, mutta joista jälkimmäisestä päätin kuitenkin alkaa rakentaa uraani. Pienenä keräilin kiviä, nykyään sanakirjoja, en tiiä kumpi on oudompaa. Mun uuden vuoden lupaus oli pitää kynnet siististi lakattuina koko ajan. Just ennen tänne lähtöä värjäsin hiukseni vihdoin blondeiksi, joidenkin mielestä kuvastamaan enemmän sisäistä minääni. Tällä hetkellä vaan hengailen ja yritän miettiä, joko sitä pitäis kasvaa aikuiseksi.

That's me!

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Jou sinne Londoniin!! Nyt koeilen kokmatta kerta kirjautua...joskos nyt onnistuis...

Marit kirjoitti...

Hah, tulipas kirjootus virheitä het kättelyssä... no uusi yritys.

kirsikkaelisa kirjoitti...

eksyin blogiisi, kivoja juttuja :---) oon tässä lontoon holleilla, vähän orpona, ois ehkä ihan kiva käydä kahvilla joskus ? tsekkaa vaikka mun blogia vähän :)

Pinja kirjoitti...

Marit: Hyvähyvähyvähyvähyvä! Kyllä sä vielä opit nää nettikoukerot :D

Kirsikkaelisa: Laita mulle vaikka sähköpostii osotteeseen aupairdreams@gmail.com ni katotaan jos ehittäis nähä. Aina kiva tavata muita suomalaisia täällä :)